CEO Message

We have grown from Vachamon Food, Thailand’s leading fresh fruit importer. Vachamon Food has been focusing on selling fresh produce for wholesaler for many years. However, after we participated in various food exhibitions and met with many end-consumers; we found that there are still many people who do not have the opportunities to access good fruit at an affordable price.
Therefore, we have a dream to see all Thai people can access to these great products at affordable prices.
With today’s new technology, we see opportunities to get closer to our dreams. So we decided to set up Freshliving by leveraging new technology to expand our sales channels in order to reach a large number of end-consumers.
Nowadays, our main products include fresh fruit, dried fruit, and nuts. But our goal is to make a community and marketplace where people who are interested in food are gathered into one place while they can share their passionate for food menu, and cooking methods with each other
We are committed to developing and transforming the fresh produce industry while we are aiming to be a business that grows stably and sustainably.
Wipavee Watcharakorn
CEO

CEO Message

เดิมวัชมนฟู้ด เน้นขายสินค้าแบบ Wholesale จะมีออกร้านบ้างตามงานแฟร์ต่างๆ เท่านั้น ทำให้เรายังรู้สึกว่า ยังมีคนอีกมากมาย ที่ไม่ได้มีโอกาสเข้าถึงผลไม้ดีๆ ในราคาที่ไม่ได้แพง

เราเลยฝันมาตลอดว่าอยากให้คนไทย ได้เข้าถึงสินค้าดีๆ เหล่านี้ ในราคาที่เอื้อมถึง

การที่มีเทคโนโลยีใหม่ๆ ในปัจจุบัน ทำให้เรามองเห็นโอกาสที่จะเข้าใกล้ความฝันมากขึ้น จึงตัดสินใจจัดตั้ง Freshliving โดยใช้ประโยชน์จากเทคโนโลยี เพื่อเพิ่มช่องทางการขายให้เข้าถึงคนหมู่มาก

แม้ปัจจุบันสินค้าหลักจะเป็นกลุ่มผลไม้สด ผลไม้อบแห้งและถั่ว แต่เป้าหมายของเราคือการทำแพลตฟอร์มให้เป็นทั้งคอมมูนิตี้ และมาร์เก็ตเพลส ที่เป็นแหล่งรวบรวมของกิน และรวบรวมคนที่มีความสนใจในเรื่องอาหารการกินเข้ามารวมอยู่ในที่เดียวกัน แบ่งปันข้อมูลกันและกัน และอาจแบ่งปันไปได้ถึงขั้นเมนูอาหารและวิธีการทำอาหารต่างๆ

เรามุ่งมั่นที่จะพัฒนาและสร้างความเปลี่ยนแปลงให้กับอุตสาหกรรม มุ่งสู่การเป็นธุรกิจที่เติบโตอย่างมั่นคง และยั่งยืน

Shi-tori is just the beginning of Freshliving’s success. We are still learning from our customers to find new products to meet their needs which are change rapidly.
Besides fresh produce ecommerce business, we also have a technology development team who create new innovation for customers such as Skanhub, a new generation of customer loyalty platform that helps retailers or large brand owners to develop a better relationship with their own customers.
At Freshliving, we believe;

About us

With more than 20 years of experience in the fresh produce industry, today we are ready to grow in a new path that has never been before.
Freshliving sees an opportunity to connect consumers to the fresh produce by leveraging technology. In 2020, we started selling products online, but our company was still unknown and customers were not familiar with ordering fresh produce online. So we transformed a truck into “Fresh Truck” and drove this vehicle with our fresh produce to customers focusing on those who live in gated community. We provided customers an opportunity to know us and try our products as well as learn more about how to order our products online.
We never stop learning from customers. After we met with many customers face to face, we found that Japanese sweet potato is a product that customers are interested, and we believed that it has a great opportunity to grow further. Therefore, we have studied and procured the best cultivation sites for Japanese sweet potato and started selling through online channels under the brand “Shi-tori.” “Shi-tori” comes from Japanese word meaning ‘moist’, which is a distinctive characteristic of baked Japanese sweet potatoes that we have selected for our customers. Now, we are confident that Shi-tori is one of the leading Japanese sweet potato brand in Thailand.

ชิโทริ เป็นเพียงจุดเริ่มต้นความสำเร็จของเฟรชลีฟวิ่ง เรายังมุ่งมั่นในการไม่หยุดเรียนรู้จากลูกค้า เพื่อต่อยอด
ความสำเร็จและสร้างสรรผลิตภัณฑ์ใหม่ๆ เพื่อตอบโจทย์
ความต้องการของลูกค้าที่เปลี่ยนแปลงไปอย่างรวดเร็ว
และไม่หยุดนิ่ง
นอกเหนือจากการเป็นผู้จำหน่ายของสดออนไลน์แล้ว เรายังมีทีมงานพัฒนาเทคโนโลยี ที่คอยสร้างสรร
นวัตกรรมใหม่ๆ ให้กับลูกค้า อาทิ Skanhub แพลตฟอร์มการบริหารความสัมพันธ์ลูกค้ายุคใหม่ ที่ช่วยให้ห้างค้าปลีกหรือบริษัทเจ้าของแบรนด์ใหญ่ๆ ได้พัฒนาความสัมพันธ์กับลูกค้าของตัวเองให้ดีขึ้น

ที่เฟรชลีฟวิ่ง เรามีความเชื่อและยึดมั่นในหลักการทำงานของเรา

About Us

ด้วยประสบการณ์ในอุตสาหกรรมผักและผลไม้สดมากกว่า 20 ปี วันนี้เราพร้อมแล้วที่จะเติบโตไปในเส้นทางสายใหม่ที่ไม่เคยทำมาก่อน

เฟรชลีฟวิ่ง เริ่มต้นจากการมองเห็นโอกาสในการที่จะเชื่อมต่อผู้บริโภคกับตลาดสดด้วยการใช้ประโยชน์จากเทคโนโลยี แรกเริ่มแม้ว่าเราจะขายสินค้าผ่านทางออนไลน์ แต่เฟรชลีฟวิ่งยังไม่เป็นที่รู้จักและลูกค้ายังไม่คุ้นเคยกับการสั่งของสดออนไลน์ เราจึงทำรถ Fresh Truck ไปตามหมู่บ้าน เพื่อเปิดโอกาสให้ลูกค้าได้รู้จักเราและสินค้าของเรา พร้อมเรียนรู้วิธีการสั่งซื้อผ่านช่องทางออนไลน์มากขึ้น

ด้วยโอกาสที่เราได้พบปะและไม่หยุดเรียนรู้จากลูกค้า ทำให้เราได้ค้นพบว่ามันหวานญี่ปุ่น เป็นสินค้าที่ลูกค้าให้ความสนใจและมีโอกาสเติบโตอีกมาก เราจึงได้ศึกษาค้นคว้าหาแหล่งเพาะปลูกที่ดีที่สุด และดำเนินการจำหน่ายผ่านช่องทางออนไลน์ ภายใต้แบรนด์ “ชิโทริ” มาจากภาษาญี่ปุ่น แปลว่า ฉ่ำ ซึ่งก็เป็นลักษณะเด่นของมันหวานญี่ปุ่นที่เราได้คัดสรรมาเพื่อลูกค้าของเรา

Philosophy

We offer the best price for each product

We never stop learning from our customers

We select products that our employees are proud to sell

We innovate quality control and supply chain systems

We support new ideas and embrace change

“Excellence” is our employee’s brand

Partners

PLUS+ Living Managment

Jetro Japan External Trade

Super Foods Peru

ProChile

JP Exports

As featured in